imaginepr.pl

08 August
Katarzyna Leszczyńska-Bohdan

Siemens Fresh Look, czyli jak suszarki do ubrań zdobyły świat mody

Siemens Fresh Look, czyli jak suszarki do ubrań zdobyły świat mody
Karolina Malinowska, Siemens Fresh Look

Jak idealnie skroić kampanię, by zaangażować społeczność wokół nieznanego szerzej produktu – suszarki do ubrań? Spójny szew powstał, gdy znaleziono wspólne cechy marki Siemens AGD oraz określonej przez agencję grupy docelowej – ludzi kochających modę i stylizację, którzy chcą dbać o swoje ubrania.

 

Dbałość o detal, wysublimowany styl i wysoka jakość stały się pomostem między marką Siemens AGD a odbiorcami produktu, jakim jest suszarka do ubrań.

Niespotykaną materię dla takiej koncepcji stworzyły blogerki, modelka Karolina Malinowska oraz internetowa społeczność miłośników mody. W wyniku ich połączenia udało się stworzyć jedyny w swoim rodzaju e-magazyn modowy i ciekawą kampanię wirusową – Siemens Fresh Look.

Wystylizowany „look”

Nowoczesny design, innowacyjna technologia i niestandardowe rozwiązania mogą kojarzyć się z wielką modą mistrzów. Tym razem też tak jest, ale maestro stylizacji została marka Siemens, której zadaniem była inspiracja oraz wyznaczanie nowych trendów. Odbiorcami akcji stała się grupa ludzi aktywnych i wymagających, poszukująca niestandardowych rozwiązań i wyjątkowych pomysłów.

Osoby z grupy docelowej są wyczulone na punkcie stylu, lubią atrakcyjnie wyglądać i posiadać przedmioty wysokiej jakości. Kampania została skierowana do internautów w wieku od 16 do 35 roku życia, którzy fascynują się modą i stylizacją. Słowem – są potencjalnie zainteresowani produktem, jakim jest wysokiej jakości suszarka do ubrań, pozwalającą odpowiednio zadbać o zawartość ich szaf.

- Siemens Fresh Look to projekt mający na celu szeroko zakrojone dotarcie z informacją o zaletach posiadania suszarki do ubrań. Naszym celem było m.in. zbudowanie świadomości kategorii produktu, która w Polsce jest na bardzo niskim poziomie - mówi Tomasz Michalik, dyrektor kreatywny w agencji interaktywnej Insignia, która zrealizowała kampanię Siemens Fresh Look. – Musieliśmy uświadomić ludziom, czym tak naprawdę są suszarki do ubrań. Prawie każde gospodarstwo domowe posiada pralkę, ale suszarkę do ubrań ma już znikoma liczba osób - dodaje.

Siemens AGD mecenasem dbania o styl

Zadaniem agencji było zbudowanie grupy zaangażowanych odbiorców produktów marki Siemens. Siemens pełnił funkcję mecenasa mody i inspiratora stylu wśród teraźniejszych i przyszłych potencjalnych nabywców suszarek do ubrań.

Do akcji została zaproszona także osoba, która doskonale zna się na modzie: Karolina Malinowska - uznana polska modelka i stylistka, która została redaktor naczelną e-magazynu Siemens Fresh Look. Głównymi kanałami komunikacyjnymi stały się: serwis internetowy www.siemensfreshlook.pl, fan page na Facebooku, e-magazyn oraz blogosfera.

Pierwszy w w Polsce społecznościowy magazyn o modzie

Dla podniesienia prestiżu konkursu oraz wypromowania autorek stylizacji powstał pierwszy w Polsce społecznościowy magazyn modowy. - W sumie wydaliśmy 5 numerów – cztery związane z edycjami konkursu, piąty będący podsumowaniem akcji. W pewnym momencie blogerki same zaczęły zgłaszać się do nas i dopytywać o dalsze możliwości współpracy – podkreśla Bogumiła Matuszewska,  Content Manager w agencji Imagine PR, która odpowiadała za społecznościową część kampanii Siemens Fresh Look.
W magazynie znalazły się zdjęcia i wywiady z autorami najlepszych stylizacji oraz  komentarze do ich stylizacji Karoliny Malinowskiej, która oceniała pomysły internautów swoim fachowym okiem.

Modelki widoczne na zdjęciach, były jednocześnie projektantkami swojego wizerunku, swojego „fresh looku”. E-magazyn współtworzony także przez blogerki, które pisały felietony o aktualnych trendach. W każdym wydaniu umieszczone były rownież informacje dotyczące suszarek marki Siemens.

Magazyn dostępny był na stronie www.siemensfresflook.pl. Każde z wydań cieszyło się ogromną popularnością - na poziomie 50 000 pobrań. Taka liczba  porównywalna jest z nakładem wielu obecnych na rynku pism kierowanych do kobiet.

Facebook zaangażował społeczność miłośników mody

Akcja prowadzona była także na Facebooku: fan page Siemens Fresh Look (www.facebook.com/siemensfreshlook) stał się żywym kanałem komunikacyjnym między marką Siemens a internautami zainteresowanymi modą.

W szybki i efektywny sposób zostało zbudowane głębokie zaangażowanie ludzi w kampanię, którzy bardzo  często - obok komentarzy - umieszczali własne wpisy i odnośniki do kampanii. Popularność „Siemens Fresh Look” na Facebooku potwierdzają liczby: ponad 9300 fanów oraz  750 000 wyświetleń postów na fan page.

Internetowe kreatorki stylu

Trzonem akcji był konkurs na najlepszą stylizację, dostępny w serwisie internetowym www.siemensfreshlook.pl. Uczestnicy mogli umieszczać w nim swoje stylizacje, komentować oraz głosować na najlepszą ich zdaniem zgłoszoną propozycję. Na podstawie rankingu najpopularniejszych stylizacji oraz typów Karoliny Malinowskiej były przygotowywane kolejne wydania e-magazynu.

Konkurs był podzielony na cztery tematyczne etapy: „Vintage styl”, „Zawsze chciałam wyglądać jak…”, „Mała czarna” i „Kolorowy szał”, a w każdym wybierano aż dwóch zwycięzców. Pierwszego laureata, który wygrywał 3 000 zł, typowała jurorka. Drugi był wskazywany w głosowaniu przez samych internautów. Osoba z głosowania wygrywała 1 000 zł na całodzienne zakupy ze stylistką. Spośród finalistów wybrano także osobę najbardziej zakręconą na punkcie mody, której wręczono suszarkę do ubrań od mecenasa kampanii: marki Siemens AGD.

- Najbardziej popularne były pierwsza i ostatnia edycja konkursu – Vintyge Style i Kolorowy szał. W każdej z nich udział około
150  uczestników. Należy jednak podkreślić, że zgłoszeń do każdej z edycji było prawie pół tysiąca. Znaczna ich cześć to stylizacje
na wysokim poziomie w naprawdę znakomitych aranżacjach - zdradza Bogumiła Matuszewska.

Interaktywne zaangażowanie

Organizatorom zależało, by osoby, które zaangażują się w akcję, miały realny wpływ na działania – zupełnie jak projektanci mody mają wpływ na końcowe kreacje. Na fan page akcji pojawiały się zapowiedzi kolejnych edycji zabawy i wpisy promujące konkurs oraz najlepsze ze stylizacji. Był to także kanał informujący o nowych typach i komentarzach jurorki, Karoliny Malinowskiej.

Użytkownicy poczuli, że mają realny wpływ nie tylko na kształt e-magazynów, ale także na to, co dzieje się na stronie Siemens Fresh Look. - Śmiało możemy uznać, że większość osób lubiących fan page Siemens Fresh Look to nie bierni użytkownicy, ale aktywni konsumenci, potencjalni przyszli nabywcy suszarek do ubrań – zauważa Tomasz Michalik z agencji interaktywnej Insignia.
W odpowiedzi licznie pojawiały się komentarze i notki użytkowników serwisu Facebook. Ludzie rozmawiali o konkursie, m.in. umilali sobie czas w oczekiwaniu na wyniki, zgłaszając swoje typy i komentarze. Poruszano także tematykę samych stylizacji, czyli komentarze dotyczące zdjęć umieszczanych na Facebooku, własne pomysły, propozycje czy sugestie zmian.

Obecne były także pytania o sam e-magazyn: termin kolejnego wydania, jego formę, zawartość. Internauci dzielili się także swoimi przemyśleniami dotyczącymi mody, aktualnych trendów, stylu życia czy zainteresowań.

Szafiarki w stylu Vouge

Akcja Siemens Fresh Look, trwając zaledwie 3 miesiące, dotarła do szerokiego grona odbiorców. - Popularność kampanii przerosła wszelkie oczekiwania! Żywo zainteresowane projektem blogerki zachęcały do głosowania na swoje stylizacje, chwaliły się wywiadami, których były bohaterkami, dyskutowały razem z pozostałymi uczestnikami zabawy na temat mody i stylizacji – opowiada Tomasz Michalik.

Blogosfera tworzyła głęboko zaangażowaną społeczność. W sumie o akcji rozpisywało się 17 blogów modowych. Codziennie pojawiały się wpisy ze zdjęciami, opisy i komentarze związane z modą i kampanią. Co ważne, publikacje pojawiały się nie tylko na blogach, ale także na  profilach portali społecznościowych autorek. Dzięki temu został zbudowany szeroki zasięg wirusowy kampanii.

- Internauci niejednokrotnie za atut projektu wskazywali to, iż angażują się w niego właśnie polskie blogerki  i szafiarki – mówi Bogumiła Matuszewska. Siemens Fresh Look umożliwił blogerom wykreowania się na gwiazdy, trendsetterów i autorytety
w dziedzinie mody i stylizacji. Atrakcyjność akcji była na tyle wysoka, iż duża część osób wyraziła chęć współpracy merytorycznej z e-magazynem Siemens Fresh Look w przyszłości – przy ewentualnych kolejnych edycjach kampanii.

Doskonałe recenzje kreacji

Efektywność działań akcji Siemens Fresh Look została potwierdzona wynikami oraz opiniami konsumentów i internautów.
W komentarzach na Facebooku oraz w wywiadach w e-magazynie cyklicznie pojawiały się opinie o dużym potencjale kampanii, wysokim poziomie akcji oraz pytania na temat przyszłości tego projektu. - Lubimy szukać kreatywnych, na pozór abstrakcyjnych rozwiązań. Teraz już wiemy, że pomysł zadziałał. Edukacji towarzyszyło duże zaangażowanie, zaskakująco wysoka jakość nadsyłanych stylizacji oraz mnóstwo pozytywnych emocji i komentarzy – podkreśla Tomasz Michalik.

Siemens AGD w bardzo silny sposób zaistniał w świadomości internautów jako brand szeroko wspierający wszelkie działania związane z dbaniem o odzież. Sam serwis odnotował  65 000 unikalnych odwiedzin (250 000 odsłon).

Projekt „Siemens Fresh Look” stał się rozpoznawalny zarówno wśród użytkowników Facebooka (ponad 9 300 fanów), blogerów poruszających na swych stronach tematykę fashion oraz osób interesujących się modą i designem.

- Jasna komunikacja połączenia mody i suszarek była naszym priorytetem, ale i największą bolączką. Na szczęście internauci dość szybko skojarzyli, że tak jak za pomocą mody można odnowić swój wygląd, tak i suszarka pozwala na odświeżenie szafy, czyli nasz fresh look – mówi Bogumiła Matuszewska. Uczestnicy bardzo chwalili oryginalność pomysłów i rozwiązań. Docenili także mecenasa kampanii i jego nagrodę główną, na którą wiele osób miało ochotę.

Poprzez projekt „Siemens Fresh Look” marka Siemens przemówiła do najważniejszych odbiorców suszarek do ubrań – ludzi kochających modę oraz stylizację. Słowem – osób, które na co dzień chcą dbać o swoje ciuchy!

mi konkursu, piąty będący podsumowaniem akcji. W pewnym momencie blogerki same zaczęły zgłaszać się do nas i dopytywać o dalsze możliwości współpracy – podkreśla Bogumiła Matuszewska,  Content Manager w agencji Imagine PR, która odpowiadała za społecznościową część kampanii Siemens Fresh Look.


Zobacz reportaż z finały Siemens Fresh Look.

Wczytuje komentarze

Newsletter

Zapisz się

zamknij Wyślij

Kontakt

Grzegorz Miłkowski

tel. +48 609 349 349

g.milkowski@imaginepr.pl
RSS