imaginepr.pl

22 November
Bogumiła Matuszewska

Podnieś jakość działań w social media

Podnieś jakość działań w social media
Fot.: HASLOO/cc/flickr
Mimo, iż już 87% firm deklaruje, że wdraża strategie socialmediowe, aż 84% z nich przyznaje, że nie są one dobrej jakości – wynika z raportu „Socializing Your Brand: A Brand’s Guide to Sociability”. Sprawdźmy, jak podnieść skuteczność działań w mediach społecznościowych.
Obecnie reputacja marki w ponad 50% zależy od tego jak bardzo jest „społecznościowa”. Zgodnie z raport „Socializing Your Brand: A Brand’s Guide to Sociability” przygotowanym przez Weber Shandwick oraz Forbes Insights w ciągu najbliższych 3-ech lat współczynnik ten ma osiągnąć 65%. Choć social media są coraz bardziej doceniane przez szefów marketingu i PR, działania w ich obrębie często wymagają poprawy.

Polepszaniu służyć mają wszelkie działania nastawione na zwiększenie zaangażowania użytkowników – o jakości działań nie świadczy bowiem liczba fanów czy „lajków”, ale ilość osób faktycznie biorących udział w interakcji!

Takie kierunek obiera coraz więc administratorów stron. Na zwiększeniu aktywności internautów zależy również Facebookowi, czego dowodem są ostatnie zmiany na facebookowej tablicy, czyli m.in. nowy sposób uporządkowania treści.  Posty nie są już wyświetlane w kolejności chronologicznej, ale jako pierwsze pojawiają się wpisy najbardziej popularne.

W wyniku tej zmiany - jak donosi serwis Allfacebook.com - wzrosło zaangażowanie użytkowników Facebooka.  Liczba „lajków” zwiększyła się o ponad 9%, a komentarzy aż o 21,5%! Szczególnie interesująca jest druga zmienna. Tak duży wzrost komentarzy to wynik nie tylko serwisowych zmian, ale przede wszystkim modyfikacji działań administratorów stron, którzy dostarczają internautom coraz lepsze treści i skutecznie zachęcają do udziału w dyskusjach.

Poniżej przedstawimy kilka wskazówek przygotowanych przez autorów raportu „Socializing Your Brand” – podpowiadających, jak odpowiednio uspołecznić markę:

  • Profil społecznościowy to nie medium! Twórz oryginalny content specjalnie na potrzeby  stron w serwisach społecznościowych.
  • Marka w ciągłym ruchu!  Wykorzystuj treści i możliwości social media na wiele sposobów!
  • Zintegrowana strategia. Zadbaj o to, by wizerunek marki był spójny zarówno w sferze społecznościowej, jak i poza nią.
  • Odrębna komórka ds. social mediów. Twórz strategie społecznościowe z fachowcami, a nie „przy okazji” innych działań.
  • Więcej słuchaj niż mów! Skup się na informacjach przesyłanych przez klientów, rozumieniu ich potrzeb, a łatwiej dostosujesz produkt lub usługę do ich oczekiwań.
  • Mierz zaangażowanie! Ważniejsza od liczby fanów jest liczba osób faktycznie wspierających markę.
  • Myśl globalnie! Dąż do zdobycia jak największej liczby rynków.
  • Pomoc z zewnątrz. Korzystaj z usług podmiotów spoza firmy, wówczas łatwiej o obiektywne wnioski i opinie.
  • Bądź czujny i uważaj na to, co się dzieje na rynku. Dla wielu marek alarmem był początek wycieków z WikiLeaks.
Pełen raport pobrać ściągnąć ze stron Weber Shandwick.
Wczytuje komentarze

Newsletter

Zapisz się

zamknij Wyślij

Kontakt

Grzegorz Miłkowski

tel. +48 609 349 349

g.milkowski@imaginepr.pl
RSS