imaginepr.pl

30 November
Katarzyna Leszczyńska-Bohdan

Przyjaciel Foki Szarej

Przyjaciel Foki Szarej
Przyjaciel Foki Szarej
Jak dotrzeć do rodziców i dzieci z tematem ekologicznym? Co zrobić, by działania miały długofalowy efekt i głęboko zapisały się nie tylko w pamięci, ale i przeniosły się na zachowanie? Odpowiedzią jest przykład akcji organizacji WWF i marki Bosch „Ochrona fok szarych”.


„Przyjaciel foki szarej” był akcją edukacyjną skierowaną do dzieci i ich rodziców. Chcieliśmy ukazać możliwości współegzystowania fok z człowiekiem oraz zagrożeń jakie mogą spotkać te ssaki. Podczas 3 miesięcy prowadzenia działań wokół idei ochrony fok szarych w Polsce udało się nam zgromadzić społeczność ponad 6000 aktywnych internautów. Zaangażowanie internautów było widoczne we wpisach, komentarzach, zdjęciach i apelach do znajomych.

Głównym kanałem komunikacji był fan page na Facebooku: Przyjaciel foki szarej, gdzie fani akcji mogli uzyskać informacje na interesujące ich tematy związane z ochroną fok szarych, dzielili się także swoimi przemyśleniami oraz brali udział w przygotowanych dla nich konkursach.

Do akcji dołączyły się także blogi i serwisy parentingowe, portale ekologiczne oraz jedno z warszawskich przedszkoli, które przeprowadziło specjalne zajęcia o fokach.

W efekcie informacje docierały do ponad 12 000 użytkowników Facebooka miesięcznie, co przełożyło się na 1 286 000 wyświetleń postów, a ponad 330 000 dowiedziało się o akcji dzięki blogom. Kampanię edukacyjną prowadziliśmy od połowy lipca do końca września 2011r., a do czerwca 2012 są prowadzone działania i konkursy podtrzymujące aktywność do czasu wypuszczenia kolejnej grupy fok.
Wczytuje komentarze

Newsletter

Zapisz się

zamknij Wyślij

Kontakt

Grzegorz Miłkowski

tel. +48 609 349 349

g.milkowski@imaginepr.pl
RSS