imaginepr.pl

20 June
Grzegorz Miłkowski

Jak zbudować strategię dla firmowego bloga?

Jak zbudować strategię dla firmowego bloga?
fot. Mart1n/sxc.hu
Strategia firmowego blogowania nie powinna ograniczyć się do założenia serwisu i opublikowania na nim od czasu do czasu tekstu. Tworząc synergię z innymi kanałami internetowej komunikacji, szybciej zbudujemy bazę zaangażowanych i lojalnych czytelników.

Tworzenie strategii komunikacji społecznościowej w Internecie, jeśli myślimy o niej poważnie i długofalowo, powinniśmy rozpocząć od zbudowania bazy dla wszelkich działań, która będzie stanowiła spokojną przystań, niezależną od perturbacji wynikających np. ze zmian w różnych zewnętrznych serwisach. Czym powinna być ta baza? Oczywiście to Twój firmowy blog.

 

Dziś blogi mogą poszczycić się mianem narzędzi marketingowych, którym klienci ufają i za pomocą których można efektywnie budować lub wzmacniać swoją pozycję w oczach odbiorców. Własny blog to też doskonały punk wyjścia do budowania synergii z innymi kanałami komunikacji.

 

 

Blog powinien być naprawdę Twój

Przede wszystkim Twój blog firmowy powinien być naprawdę Twój. Zarówno ze względów praktycznych, związanych z zarządzaniem treścią, jak również – a może przede wszystkim – ze względów wizerunkowych, nie powinieneś dla niego wybierać ogólnodostępnej platformy blogowej, oferowanej np. przez różne portale. Pomijając fakt ograniczonego wpływu na wygląd i funkcjonalność bloga, firma dbająca o swój wizerunek nie może sobie pozwolić na to, żeby w serwisie, za pomocą którego komunikuje się z klientami, zaczęły pojawiać się reklamy czy widgety, na które ma ograniczony wpływ lub – np. w przypadku darmowych platform – może nie mieć go wcale.

 

Twój wybór powinien paść na samodzielny blog, uruchomiony np. na platformie WordPress lub dedykowanym CMS. Takie rozwiązanie pozwoli Ci również na lepszą integrację narzędzi takich jak newsletter, Facebook czy optymalizację treści dla działań SEO. O tym jednak za chwilę.

 

Pamiętaj, że – aby odnieść sukces i zdobyć wielu czytelników –blog nie powinien stanowić placówki propagandowej Twojej firmy. Nic nie stoi na przeszkodzi, aby na jego łamach od czasu do czasu pochwalić się sukcesami odniesionymi przez firmę, podsumować np. ostatnie miesiące działalności czy zaprezentować nowe elementy oferty. Nie to powinno jednak stanowić trzon Twojej komunikacji. Aby zdobyć czytelników, musisz zaoferować im interesujące treści, poszerzające ich wiedzę, stanowiące odpowiedź np. na zapytania internautów wpisywane w wyszukiwarkach internetowych, tym samym budując ekspercki wizerunek firmy oraz piszących na blogu specjalistów.

 

 

Przeczytaj cały artykuł w serwisie Social Press.

Wczytuje komentarze

Newsletter

Zapisz się

zamknij Wyślij

Kontakt

Grzegorz Miłkowski

tel. +48 609 349 349

g.milkowski@imaginepr.pl
RSS