imaginepr.pl

19 November
Grzegorz Miłkowski

Co sprzedają blogerzy?

Co sprzedają blogerzy?
fot. liquene/cc/flickr.com
Zanim marketer zdecyduje się na działania w blogosferze, zdarza mu się zadać pytanie: „Czy bloger jest w stanie pomóc w sprzedaży mojego produktu?” Odpowiedź brzmi „tak”, jednak żeby do tego doprowadzić, należy dobrze zrozumieć ekosystem każdego bloga, by ten stał się naturalną częścią historii opowiadanej przez markę.
Aby odpowiedzieć na pytanie, „czy” oraz „jak” blogosfera sprzedaje, wyjaśnijmy dokładnie, kim jest bloger. Pytanie może wydać się infantylne, ale warto poświęcić na tę kwestię chwilę, żeby dobrze zrozumieć zależności współpracy z blogerami z ewentualnymi wynikami sprzedażowymi swoich produktów.

Bloger - właściciel "koncernu medialnego"

Blogerzy to znane w swoich środowiskach osoby – można rzec, internetowi celebryci. Tworzą wokół prowadzonych przez siebie mediów (używam słowa „media”, gdyż dzisiejsza blogosfera to tak naprawdę synergia różnych narzędzi: blog, Facebook, YouTube, Flickr, Instagram, itd.) widownię, która zainteresowana jest profilem treści dostarczanych przez blogera. Dzisiejszy rynek medialny jest bardzo wyspecjalizowany, zarówno jeśli chodzi o tradycyjne kanały, jak i tzw. „nowe media”. Odbiorca sam dobiera treści, z jakimi chce obcować – w przypadku telewizji mogą to być sprofilowane kanały tematyczne (o motoryzacji, kuchni, historii, naturze, itp.), w internecie natomiast swoje kroki kierujemy w stronę tematycznych wortali oraz blogów.
Wokół blogów tworzą się mikrospołeczności, które nie tylko biernie zapoznają się z publikowaną przez ich autorów treścią, ale także uczestniczą w życiu tej platformy internetowej, komentując, podsyłając propozycje tematyczne blogerowi, biorąc udział w organizowanych przez niego konkursach, itp.
Wczytuje komentarze

Newsletter

Zapisz się

zamknij Wyślij

Kontakt

Grzegorz Miłkowski

tel. +48 609 349 349

g.milkowski@imaginepr.pl
RSS