imaginepr.pl

01 May
Grzegorz Miłkowski

PR-owe podsumowanie 2014 roku i trendy na rok 2015

PR-owe podsumowanie 2014 roku i trendy na rok 2015
Krótkie podsumowanie ubiegłego roku w branży PR i próba przewidzenia trendów na rok 2015 w wykonaniu Grzegorza Miłkowskiego, PR Directora Imagine PR.
Wydarzenie roku 2014
Wydarzeniem roku, patrząc na ten fakt również z PR-owego punktu widzenia, był sukces partii Janusza Korwin-Mikke w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Liderowi tej partii, przy niemal całkowitej blokadzie ze strony mainstreamowych mediów, udało się dotrzeć do wyborców jedynie za pomocą internetu. Tam budował swoją komunikację, kształtował opinie, docierał do przyszłych decydentów przy urnach. W efekcie osiągnął w europejskich wyborach niespodziewany sukces, który zaskoczył chyba wszystkich, łącznie z innymi siłami politycznymi i komentatorami sceny politycznej. Abstrahując od sympatii bądź antypatii względem tego polityka, trzeba przyznać, że był to zaskakujący sukces PR-owy, ilustrujący też dobitnie siłę internetu w działaniach komunikacyjnych.

Sukces roku2014
Wirtualna Polska idzie na zakupy i dokłada coraz to nowsze produkty do koszyka. Tegoroczne zmiany w Grupie WP są imponujące (wcześniej połączenie z Grupą o2), a wisienką na torcie jest przejęcie Grupy Money.pl.
Sukcesem ściśle powiązanym z branżą PR-ową jest zmiana podejścia klientów do działań PR. Widać to w briefach, gdzie zakres działań PR nie jest już "kwiatkiem do kożucha" np. do innych działań promocyjnych, ale stanowi ich integralną lub kluczową część. Również mniejsze firmy, które zwracają się do nas z propozycjami współpracy, lepiej rozumieją zadania, które należy stawiać przed PR-em, nie myląc już celów PR-u z celami marketingowymi, co w jeszcze kilka lat temu było bardzo częste.

Porażka roku2014
Staram się nie krytykować innych w branży biznesowo-marketingowej za pośrednictwem mediów, od tego są osobiste spotkania i rozmowy, więc pozwolę sobie zachować swoje przemyślenia dla siebie :)

Człowiek roku2014
Mam dwa typy i nie wiem, na który się zdecydować :) Michał Brański za stworzenie potęgi o2 i doprowadzenie do połączenia z Grupą WP - sukces biznesowy. Natomiast sukces komunikacyjny to Jarosław Kuźniar, dziennikarz, który angażuje internautów, jak nikt inny. Ma tysiące zwolenników i tyle samo przeciwników, jednak jego zaangażowanie w interakcję za pomocą nowych mediów jest imponujące. Ten człowiek, jako jeden z niewielu w "klasycznych polskich mediach" czuje puls internetu i potrafi go wykorzystać. Do tego jest świetnym przykładem multitaskingu, w ciągu kilkunastu sekund między ujęciami potrafi tweetować ;)

Trend roku2014
Internet od kilku lat zwiększa swoją wagę w działaniach PR. Mijający rok to oczywiście podtrzymanie tego trendu. Obecnie internet to jedno z kluczowych mediów dla skutecznej komunikacji PR. PR-owiec musi nie tylko być ekspertem w komunikacji z dziennikarzami, ale również potrafić zaangażować blogerów, myśleć "socialowo", gdyż efektywne działania social media muszą być zawsze częścią strategii PR, znać nowe technologie i potrafić je wykorzystać komunikacyjnie. Zawód PR-owca zawsze był interdyscyplinarny i wymagał od ludzi szybkiego odnajdywania się w różnych dziedzinach, teraz - w dobie internetu i nowych technologii - ten wymóg stał się wręcz fundamentalny dla skutecznej pracy na takich stanowiskach.

Prognoza na 2015
PR-owcy wchodzą w mobile... :) Wiem, że mamy rok mobile już od dobrych kilku lat, ale technologie mobilne w Polsce wciąż jeszcze nie zostały w pełni wykorzystane w komunikacji PR. Nasycenie rynku smartfonami i tabletami jest już wystarczające, żeby myśleć o "mobile'u", jako o pełnoprawnym kanale komunikacji PR i - na równi z klasycznymi mediami, social mediami, content marketingiem - budować w jego obszarze przestrzeń do angażowania uwagi konsumenta.
Wczytuje komentarze

Newsletter

Zapisz się

zamknij Wyślij

Kontakt

Grzegorz Miłkowski

tel. +48 609 349 349

g.milkowski@imaginepr.pl
RSS