imaginepr.pl

  • iLab

    Dowiedz się, co mówi o Tobie sieć. Określ swoją grupę docelową. Zabezpiecz się przed sytuacjami kryzysowymi w internecie.

    Dzięki prowadzeniu monitoringu obecności marki w sieci możliwe jest badanie zachowań konsumenckich. W efekcie poznajemy opinie internautów, wiemy w jaki sposób dana marka postrzegana jest na tle konkurencji, lokalizujemy grupy docelowe. Dodatkowo monitoring chroni firmę przed sytuacjami kryzysowymi.

    więcej
    Co robimy?
    • Analizujemy wizerunek firmy lub produktu w sieci
    • Przeprowadzamy audyt postrzegania marki (również na tle konkurencji)
    • Sprawdzamy znajomość produktów przez internautów
    • Badamy zauważalność kampanii oraz zrozumienie komunikatów marketingowych
    • Określamy i analizujemy grupy docelowe
    • Realizujemy audyty oraz optymalizacje serwisów internetowych
    • Przygotowujemy i wdrażamy strategie działań PR
  • iBrand

    Informuj media o rozwoju firmy. Dbaj o współpracę z dziennikarzami i blogerami. Buduj swój ekspercki wizerunek.

    Wykorzystując narzędzia oferowane przez sieć, możliwe jest kształtowanie pozytywnego i rozpoznawalnego wizerunku marki lub produktu. Budując, a następnie rozwijając relacje z dziennikarzami, blogerami oraz samymi internautami sprawiamy, że marka zdobywa trwałą pozycję w świadomości konsumentów.

    więcej
    Co robimy?
    • Prowadzimy biuro prasowe
    • Przygotowujemy i dystrybuujemy komunikaty prasowe
    • Organizujemy współpracę z dziennikarzami  i blogerami
    • Piszemy artykuły eksperckie
    • Dbamy o jakość treści w serwisach internetowych
    • Przygotowujemy eventy sieciowe
    • Prowadzimy blogi firmowe
    • Realizujemy materiały wideo

     

    Case study
    • Siemens AGD tennisCup: Zobacz reportaż, który zrealizowaliśmy podczas turnieju tenisowego zorganizowanego przez markę Siemens AGD. czytaj więcej >>
    • Siemens Fresh Look: Zobacz relację z fzakupów z Karoliną Malinowską w Złotych Tarasach. Zakupy nagrodą dla zwycięzców konkursu na najlepszą stylizację. czytaj więcej >>
  • iExpert

    Stwórz własne medium do efektywnej komunikacji z klientami. Kreuj decyzje konsumenckie. Stań się źródłem wartościowej i cenionej wiedzy.

    Dzięki tzw. custom communication możliwe jest tworzenie strategii marketingowej opartej o techniki wydawnicze, które w efekcie budują przewagę nad konkurencją, wzmacniają lojalność klientów, zwiększają świadomość marki, docierają do nowych odbiorców.

    Własne medium pozwala na bieżący ogląd oraz kształtowanie rynku w oczach odbiorców – potencjalnych klientów.

    więcej
    Co robimy?
    • Przygotowujemy na zlecenie prasę firmową, branżową, konsumencką oraz magazyny wewnętrzne oraz zewnętrzne (custom publishing)
    • Budujemy i obsługujemy serwisy internetowe
    • Wydajemy magazyny elektroniczne
    • Realizujemy podcasty i webcasty, czyli multimedialne narzędzia, pozwalające na komunikację z rynkiem
    • Tworzymy newslettery i realizujemy ich wysyłkę do baz mailingowych

    Zobacz, jak wygląda prowadzony przez nas portal: Kolor i Wnętrze (www.koloriwnetrze.pl).
  • Social media impression

    Stwórz profesjonalny profil społecznościowy firmy. Buduj i rozwijaj sieci społecznościowe. Niech internauci staną się ambasadorami promującymi Twoją markę.

    Media społecznościowe to lustro, w którym odbicie może wyznaczać trendy na rynku. My zadbamy, by odbijały się w nim najważniejsze dla danej marki cechy, kreując efektywną platformę komunikacyjną z internautami oraz działającymi wśród nich liderami opinii.

    Ponad 50 proc. Polaków to użytkownicy internetu, spośród których większość należy do przynajmniej jednej sieciowej społeczności (m.in. Facebook, NK.pl, GoldenLine, Twitter, Google+, LinkedIn). Wykorzystując marketing społecznościowy można do nich dotrzeć, zaangażować w komunikację z marką i utworzyć trwałą relację.

    więcej
    Co robimy?
    • Budujemy społeczności wokół brandów
    • Doradzamy, jak trafić do istniejących społeczności w atrakcyjny dla nich sposób
    • Rozwijamy oraz animujemy społeczności skupione wokół marek oraz produktów
    • Prowadzimy angażujący marketing szeptany (WoMM)
    • Realizujemy kampanie wirusowe
    • Współpracujemy z trendsetterami i realizujemy testy konsumenckie
    • Tworzymy wciągające gry społecznościowe

    Case study
    • Siemens Fresh Look: Zobacz kampanię promującą suszarki do ubrań marki Siemens. Imagine PR odpowiadało za realizację działań w social mediach oraz stowrzenie redakcji pierwszego w Polsce społecznościowego magazynu o modzie. czytaj więcej >>
    • Pobij rekord świata w swojej kuchni: Zobacz, jak wyglądała przeprowadzona przez nas akcja na Facebooku dla marki Bosch: czytaj więcej >>
  • Kolor i Wnętrze

    Serwis „Kolor i Wnętrze” to wortal stworzony dla marki Dekoral, który skupia społeczność osób zainteresowanych aranżacją wnętrz, gdzie każdy może znaleźć inspirację dla przemiany swojego mieszkania w jedyne w swoim rodzaju cztery kąty.

    Klient: Dekoral
    Projekt: Kolor i Wnętrze (www.koloriwnetrze.pl)
    Realizacja serwisu: Insignia
    Obsługa i zarządzanie redakcją serwisu: Imagine PR
    Czas realizacji projektu: czerwiec 2010 – grudzień 2010
    więcej

    Brief

    Klient postawił przed agencją cel, jakim było zbudowanie społeczności wokół marki Dekoral, jako eksperta w dziedzinie dekoracji wnętrz.

    Profil klienta

    Farby marki Dekoral to cenione przez konsumentów indywidualnych oraz profesjonalistów produkty wykorzystywane w kraju i za granicą. Dekoral to marka prezentująca najnowsze trendy kolorystyczne. Podpowiada jak aranżować wnętrza kolorem. Rozbudza wyobraźnię konsumenta, sugerując stworzenie wnętrza pasującego do jego osobowości. Marka Dekoral dedykowana jest konsumentom aspirującym.

    Realizacja

    W ramach projektu, powstał serwis pod adresem www.koloriwnetrze.pl podzielony na trzy główne sekcje: „Metamorfozy”, „Aranżacje” i „Artykuły”.

    Metamorfozy

    W "Metamorfozach" współpracujący z agencją specjaliści, kierując się wytycznymi od użytkowników, przygotowują projekty nowych aranżacji dla wybranych wnętrz. Aby zgłosić swoje mieszkanie, wystarczy wypełnić krótką ankietę, w której określa się m.in. swoje cechy charakteru. Następnie użytkownik buduje indywidualny profil kolorystyczny – zestaw barw, które określają jego osobowość.

    Na podstawie tych informacji projektant przedstawia kreację, która następnie jest udoskonalana już wspólnie z użytkownikiem. Tak, by końcowy efekt w pełni spełnił jego oczekiwania.

    Aranżacje

    "Aranżacje" to miejsce, gdzie użytkownicy mogą pochwalić się swoim zmysłem artystycznym. W tej sekcji każdy użytkownik może zaprezentować zmiany wystroju, jakim samodzielnie poddał mieszkanie.

    Jak się okazało, to zdecydowanie najpopularniejszy punkt serwisu Kolor i Wnętrze! Wśród rejestrujących się użytkowników było wielu profesjonalnych projektantów, którzy zamieszczali swoje projekty.

    Profesjonalna redakcja

    Na potrzeby projektu Imagine PR zorganizowało pracę profesjonalnej redakcji, która zajęła się przygotowywaniem artykułów analizujących rynek aranżacji wnętrz oraz codziennie aktualizując serwis o aktualności związane z branżą.

    Redakcja złożona była z dwóch profesjonalnych dziennikarek, na co dzień piszących dla czołowych polskich mediów, m.in. dla Gazety Wyborczej.

    Artykuły i newsy

    Bardzo mocną częścią serwisu jest sekcja z materiałami tworzonymi przez redakcję Kolor i Wnętrze. Newsroom aktualizowany jest trzy razy na dobę, dzięki czemu użytkownicy zawsze znajdą najświeższe informacje ze świata aranżacji wnętrz. Uzupełnieniem działań są artykuły, które pojawiają się w serwisie trzy razy w miesiącu.

    Klucz barwny

    W serwisie Kolor i Wnętrze funkcjonują narzędzia, dzięki którym użytkownik cały czas ma kontakt z kolorami, czyli produktem istotnym z punktu widzenia marki Dekoral.

    Klucz barwny to zestaw barw, który dopisany jest do każdego projektu opublikowanego w serwisie. Za pomocą klucza barwnego użytkownicy serwisu określają swoje gusta kolorystyczne. Każdy w swoim profilu udostępnia informację o zestawie kolorów, które najlepiej oddają jego osobowość.

    Klucz barwny użytkownika (tzw. lustro barwne) może zostać utworzone na dwa sposoby: automatycznie lub przez samego internautę.

    W pierwszym przypadku klucz buduje się na podstawie aranżacji oraz metamorfoz, które odwiedza, obserwuje lub komentuje dana osoba. Na tej podstawie system określa zestaw barw, który najczęściej „podoba się” użytkownikowi.

    Użytkownicy Kolor i Wnętrze mogą jednak również samodzielnie zbudować swój klucz barwny. W tym celu logują się do swojego profilu i dopisują do niego wybrane przez siebie kolory.

    Jeśli któryś użytkownik opublikuje później „Metamorfozę”, która zostanie wybrana przez projektanta, specjalista przygotowuje propozycje nowej aranżacji m.in. w oparciu o gusta kolorystyczne użytkownika, które określone są w jego kluczu barwnym.

    Dodatkowo, nazwy kolorów używanych na łamach Kolor i Wnętrze to jednocześnie nazwy farb marki Dekoral. A użytkownik informowany jest o najbliższych punktach w swojej okolicy, gdzie może kupić swoje ulubione kolory.

    Budowanie społeczności

    Dzięki konkursowi zorganizowanemu z trzema blogerkami piszącymi na temat aranżacji wnętrz, Kolor i Wnętrze promowane było w kolejnych środowiskach skupionych wokół zagadnień wnętrzarskich. Blogerki otrzymały od nas dalmierze, które mogą przeznaczyć na nagrody zorganizowane w konkursie na swoim blogu.

    Blogerki zasady swoich konkursów określiły same. Jedynym warunkiem jest to, że uczestnicy zabawy muszą opublikować aranżację w serwisie Kolor i Wnętrze. Dzięki temu zabiegowi przyciągnęliśmy kolejną grupę wartościowych użytkowników do serwisu.

    Uruchomiliśmy konkurs „Kubek za aranżację”, w którym użytkownicy, w zamian za opublikowanie ciekawej aranżacji wnętrza, mogli otrzymać kubek z logo serwisu.

    W przypadku obu konkursów, wśród aranżacji znalazło się wiele zgłoszeń od profesjonalnych projektantów wnętrz oraz biur projektowych.

    Efekty naszej pracy

    W efekcie naszych działań liczba zarejestrowanych w Kolor i Wnętrze użytkowników wyniosła ponad 1000 aktywnych profili, za pomocą których internauci publikują metamorfozy i aranżacje, komentują projekty innych oraz dyskutują na tematy związane z wnętrzarstwem.

    Średnia penetracja serwisu wg Google Analytics wynosi 3,6 strony, a czas spędzony w serwisie to ponad trzy i pół minuty. Dzienna liczba odwiedzin w szczytowym okresie wahała się między 1000 a 1200 realnych użytkowników.

    Użytkownicy

    Użytkownicy Kolor i Wnętrze to w większości kobiety (ponad 80 proc.), czyli osoby podejmujące najczęściej decyzje zakupowe dotyczące wystroju mieszkania. Dodatkowo większość użytkowniczek serwisu jest w najatrakcyjniejszym z punktu widzenia klienta przedziale wiekowym – tj. 25-44 lata. Grupa ta stanowi 54 proc. społeczności zgromadzonej wokół serwisu.

    Osoby w wieku 18-24 lata stanowią 23 proc. użytkowników. Internauci w przedziale 45-54 to 4 proc. społeczności, a osoby starsze (55+) stanowią niecałe 3 proc.

    Aktywna społeczność

    Kolor i Wnętrze notuje bardzo dobre wyniki oglądalności oraz aktywności użytkowników.

    3,60 strony / odwiedziny - jest to bardzo wysoki współczynnik, pokazujący, że:
    • treści w serwisie są atrakcyjne oraz ciekawe dla czytelników,
    • budowa serwisu spełnia wymogi standardów użyteczności, sprawiając, że użytkownicy z łatwością poruszają się po poszczególnych podstronach,
    • rozmieszczenie poszczególnych boksów efektywnie przekierowuje internautów do kolejnych sekcji Kolor i Wnętrze.
    Średni czas spędzony na witrynie to ponad trzy i pół minuty. Takim wynikiem mogą pochwalić się najlepsze wortale tematyczne. Długi czas, który internauci spędzają w serwisie jest potwierdzeniem powyższych wyników – Kolor i Wnętrze prezentuje wartościowe treści, które przykuwają uwagę.

    Facebook

    Wokół Kolor i Wnętrze zbudowaliśmy również pokaźną społeczność na Facebooku (30.12.2010 roku liczyła ona blisko 4500 fanów). Na Facebooku, wokół tematyki aranżacji wnętrz, zgromadziliśmy największą społeczność spośród wszystkich polskich mediów wnętrzarskich.

    Społeczność zgromadzona wokół Kolor i Wnętrze na Facebooku, podobnie jak w serwisie, chętnie dyskutuje i komentuje treści publikowane przez redakcję.

    Webstarfestival

    Serwis został doceniony przez członków Akademii Internetu, której misją jest promowanie najbardziej wartościowych dla internautów stron www.

    Kolor i Wnętrze uhonorowane zostało Webstarem internauów w kategorii "SPOŁECZNOŚĆ".


    Cenione medium

    W ciągu zaledwie kilku miesięcy działalności, Kolor i Wnętrze uzyskało pozycję poważnego i cenionego medium branżowego, co znajduje potwierdzenie m.in. w:
    • liczbie komentarzy pojawiających się na łamach serwisu,
    • temperaturze niektórych dyskusji –użytkownicy prowadzą często ożywioną wymianę zdań na temat aranżacji wnętrz, próbując przekonać innych do swoich racji na temat projektowania,
    • zainteresowaniu PR-owców wielu firm działających na rynku wnętrz oraz ich aranżacji. Współpracują oni z redakcją Kolor i Wnętrze, dostarczając im niezbędne do newsów i artykułów materiały,
    • zapytaniach wielu firm o możliwości obecności reklamowej na łamach Kolor i Wnętrze.

    Doceniono kompetencje redakcji

    Dodatkowo redakcja otrzymała wiele zaproszeń na imprezy, wystawy oraz targi wnętrzarskie. Wśród najciekawszych zaproszeń znalazły się m.in. wydarzenia takie, jak:
    • Łódź Design Festival 2010,
    • Design Attack 2010,
    • BoConcept (meble) - zaproszenie na inaugurację sezonu 2010/2011,
    • BoConcept - zaproszenie na otwarcie showroomu w Gdyni,
    • Prodesigne – zaproszenie do udziału w panelu dyskusyjnym na temat „materiałów przyszłości”,
    • Gala Konkursu Kler,
    • Zaproszenie do Galerii Narodowej w Pradze na wernisaż „Twarze polskiego designu”.
    Kolor i Wnętrze proszone było, by objęło imprezy patronatem, przeprowadziło relację z wydarzenia lub by przedstawiciel redakcji pojawił się na danym wydarzeniu, wraz z dziennikarzami z innych mediów branżowych.

    Współpraca z projektantami

    Serwis Kolor i Wnętrze stał się również chętnie odwiedzanym miejscem przez projektantów wnętrz. Publikują oni swoje projekty oraz zrealizowane przez siebie aranżacje, dyskutują z innymi użytkownikami, włączają się w rozmowy na tematy związane z urządzaniem wnętrz. Niektórzy z nich doradzają internautom oraz odpowiadają na ich pytania.

    Artykuły ekspertów

    Z czasem wybrani przez redakcję Kolor i Wnętrze projektanci oraz eksperci związani z branżą aranżacji wnętrz zaczęli dla serwisu przygotowywać swoje autorskie artykuły, w których dzielą się
    z czytelnikami specjalistyczną wiedzą.

    Tym samym wortal zyskał ekskluzywne treści, które przyciągnęły kolejnych użytkowników.

    Rezultat

    Dekoral zyskał wartościowe i cenione przez odbiorców medium, za pomocą którego może docierać do wyselekcjonowanego targetu – swoich potencjalnych klientów.

  • Siemens Fresh Look - case study

    Co zrodzi się z połączenia niszowego produktu, magazynu o modzie i zaangażowania tysięcy internautów? Niesamowita kampania, której przewodniczyła modelka światowej klasy oraz marka, również o międzynarodowym prestiżu, Siemens AGD.

    więcej

    Wysublimowany styl idealnie podkreśla zaawansowaną technologię, jaka kryje się w urządzeniach AGD marki Siemens. Niestandardowe rozwiązania są kluczem do wyznaczania nowych trendów i bycia inspiratorem. Właśnie takie podejście było punktem wyjściowym dla poszukiwania grupy docelowej oraz pomysłu na kampanię promującą suszarki marki Siemens.


    Kampanię zrealizowaliśmy wraz z agencją interakywną Insignia. Imagine PR odpowiadało m.in. za działania w social mediach oraz stworzenie redakcji pierwszego w Polsce społecznościowego magazynu o modzie.


     

    Zobacz reportaż: Zakupy z Karoliną Malinowską


    Case study (English):

     

  • Siemens AGD tennisCup

    Fibak na korcie, Santoro kontra Fyrstenberg i Matkowski. W międzyczasie pojedynki tenisowe celebrytów: m.in. Strasburgera, Stockingera, Czerkawskiego. A to tylko kilka nazwisk, które warto wymienić przy okazji turnieju Siemens AGD tennisCup.
    więcej
    Przez cały maj prowadziliśmy fan page konkursowy Siemens AGD tennisCup, a 20 maja mieliśmy przyjemność gościć na samej imprezie. Turniej zgromadził ponad 2500 osób, w tym tenisowe gwiazdy znane ze światowych kortów  – Fabrice Santoro i Wojciecha Fibaka. Pojawili się również celebryci, którzy na co dzień goszczą na ekranach i łamach kolorowych pism.

    Reportaż został zrealizowany 20 maja 2011 r., podczas turnieju Siemens AGD tennisCup.

  • Siemens Fresh Look - reportaż

    15 kwietnia w centrum Złote Tarasy w Warszawie odbył się finał konkursu, jaki wraz z agencją interaktywną Insignia realizowaliśmy dla marki Siemens. Karolina Malinowska wraz z siedmioma finalistami wybrała się na zakupy do najlepszych sklepów w galerii.
    więcej
    Zakupy rozpoczęły się już o 9 rano od kawy i wspólnych, zapoznawczo-integracyjnych rozmów. Przed godziną 10 finaliści, Karolina Malinowska i przedstawicieli naszego zespołu wybrali się na zakupy. Ekipa filmowa nagrywała zmagania laureatów pośród półek z ubraniami.

    Pytaliśmy zwycięzców, czego szukają, jak podobają im się zakupy i co zamierzają zrobić z taką ilością pieniędzy (każdy z laureatów miał do wydania 3000 lub 1000 zł na ubrania). Oczywiście, całemu shoppingowi przewodniczyła Karolina Malinowska, która doradzała przy wyborze kreacji i dyskutowała z finalistami o sprawach mody, pytała o ich zainteresowania i marzenia.
  • Strategia marki

    Budowanie strategii marki jest istotnym elementem funkcjonowania firmy w świadomości konsumentów. Budowanie marki powinno być oparte o rzetelną analizę rynku i być zgodne ze strategią e-PR, które coraz częściej dotyczy także strategii w social mediach.

    Strategie marki powinny opierać się na korzyściach i skuteczności  działań. W założeniach budowania marki należy uwzględnić między innymi różnice kulturowe, otoczenie marketingowe. Dlatego też nazwa marki powinna być łatwa do zapamiętania i w być wyraźnie odróżnialna od konkurencji.

    Rozpoznawalność marki powinna być wpisana jako jeden z kluczowych elementów strategii public relations. Powszechna dostępność do informacji czy coraz szersza grupa odbiorców, która tworzy społeczności wymieniające się wiedzą, wymagają przemyślanej strategii PR, która również obejmie social media.

    Tworzenie strategii marki w social media zakłada obok monitoringu mediów branżowych, działań konkurencji, także opracowanie własnej koncepcji komunikacji z internautami. Pozwala to na stworzenie spójnego wizerunku w poszczególnych mediach.
  • PR internetowy

    Public relations w internecie jest obecnie jednym z podstawowych sposobów na zarządzanie wizerunkiem w sieci. Planując strategię PR w internecie należy uwzględnić jego specyfikę, osobne narzędzia i kanały komunikacji. Są to między innymi dedykowanych mediom internetowym informacje prasowe, dotyczące działań i wizerunku marki, wirtualne biuro prasowe, a także centrum monitoringu informacji dostępnych w zasobach sieci www.

    Kompleksowa obsługa public relations w internecie  to także analiza danych, monitoring aktualności pojawiających się w sieci, social media  i we własnych kanałach komunikacji. PR internetowy zakłada także copywriting wewnętrzny budujący wizerunek w mediach, audyt stron pod kątem zawartości, układu treści i szeroko rozumianego usability oraz komunikacja z mediami.
  • Branded content

    Komunikacja za pomocą branded content jest połączeniem marketingu tradycyjnego z mediami elektornicznymi i może stanowić bardzo dobry sposób na niestandardowe dotarcie do grupy docelowej.

    Branded content jako dodatkowy kanał dotarcia nie jest bezpośrednią promocją produktu lub usługi. Celem przekazu jest wskazanie zalet, korzyści związanych z używaniem tych produktów lub usług. Komunikacja oparta reklamę nie wprost może być sposobem na dotarcie i zainteresowanie grupy docelowej. Materiały są tworzone z uwzględnieniem konkretnego kanału dystrybucji treści i mogą obejmować magazyny custom publishing, blogi i strony firmowe w serwisach społecznościowych, mobile, firmowe kanały telewizyjne i radiowe.

    Branded content może obejmować także gry i aplikacje na smartfony i tablety. Przykładem branded content jest komunikacja marek na stronach serwisów typu Facebook, Twitter. Marketing na Facebooku może obejmować obok kampanii, także komunikację konkretnej marki lub usługi, dedykowane aplikacje i gry, które komunikują zalety, korzyści i wartości produktu. Dzięki takiej reklamie w internecie, zostaje zbudowany zasięg  i pozycja marki, co przekłada się na wizerunek firmy.
  • Monitorowanie mediów

    Monitorowanie mediów internetowych, w tym social media pozwala na dokładną analizę opinii internautów na temat marki, produktu czy firmy.

    Monitoring mediów umożliwia bieżącą analizę sytuacji firmy, ścieżkę rozwoju jej wizerunku oraz opracowanie działań strategicznych,  mających na celu ugruntowanie pozycji rynkowej. Na podstawie monitoringu mediów można tworzyć raporty, dotykające różnych sfer funkcjonowania firmy w sieci, określić profil konsumenta oraz przewidzieć nadchodzące trendy. Raporty zawierają kompleksową ocenę dotychczasowych działań, obecności w mediach.

    Regularny monitoring mediów społecznościowych dostarcza danych na temat nastrojów i oczekiwań konsumenckich. Monitoring social media może także obejmować działania konkurencji. Dzięki temu można modyfikować wizerunek firmy zależnie od potrzeb: przez przygotowanie i wdrożenie odpowiedniego planu marketingowego i dopasowanych działań promocyjnych do zmieniających się warunków w internecie.
  • Reklama w internecie

    Ważnym elementem działań wizerunkowych w sieci jest reklama na Facebooku, na którą składają się oficjalne profile marek, tzw. fan page, przygotowywanie aplikacji dla użytkowników oraz dbanie o pozyskiwanie fanów i utrzymywanie ich stałego zaangażowania. Jest to narzędzie niezwykle ważne za względu na wysoką popularność tego serwisu społecznościowego i jego interaktywny charakter, dzięki któremu można skutecznie promować wizerunek firmy oraz na bieżąco zarządzać komunikacją z klientami. Facebook marketing umożliwia także monitorowanie ruchu użytkowników, ich zainteresowań i potrzeb, co pozwala reklamie docierać do konkretnej grupy docelowej, a tym samym zwiększać skuteczność działań marketingowych.

    Reklama w internecie to jednak nie tylko portale społecznościowe i fan page. Ważną rolę w środowisku internautów pełnią blogerzy i trendsetterzy. Reklama na blogach jest zatem równie przydatnym narzędziem komunikacyjnym, gdyż zapewnia marce dodatkowy atut, którym jest zaufanie użytkowników sieci do produktów i usług polecanych przez znanych i lubianych ekspertów z danych dziedzin.
  • Custom communication

    Custom communication to zespół narzędzi marketingowych służących do zarządzania komunikacją zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz przedsiębiorstwa. Działania customer publishing, oparte na metodach wydawniczych,  pozwalają budować i sukcesywnie zwiększać świadomość marki oraz kształtować trwałe, pozytywne relacje z klientami i opinią publiczną.

    W obrębie custom communication mieści się przede wszystkim redagowanie i publikowanie prasy firmowej, przygotowywanie i rozsyłanie newsletterów, publikowanie magazynów internetowych oraz dostarczanie ciekawych, angażujących odbiorcę treści na strony internetowe.

    Prócz typowych publikacji o charakterze prasowym, wykorzystujących media tradycyjne i interaktywne narzędzia internetowe, custom publishing zajmuje się także dostarczaniem materiałów audio i wideo. Ważnym ogniwem custom media jest wdrażanie działań związanych z tzw. „blog marketingiem”, czyli prowadzenie blogów firmowych, będących doskonałym narzędziem do budowania wizerunku i rozpoznawalności firmy w środowisku internetowym poprzez tworzenie oryginalnego oraz wiarygodnego przekazu informacji o bieżących wydarzeniach w firmie.
  • Mobile PR

    Mobile PR, mieszczący się w obrębie działań mobile marketingowych to narzędzie wykorzystujące rosnący potencjał urządzeń mobilnych, takich jak smartfony, tablety, czytniki książek itp. Działania te pozwalają na szybką i skuteczną komunikację z odbiorcami treści reklamowych, np. dzięki krótkiej i łatwo przyswajalnej formie (marketing sms). Są także niezastąpionym narzędziem do  budowania relacji z użytkownikami serwisów społecznościowych oraz blogów, którzy coraz częściej łączą się z internetem przy użyciu telefonów komórkowych i innych przenośnych urządzeń. W obrębie działań zaliczanych do mobile marketingu można zatem wyszczególnić także tworzenie specjalnych serwisów i portali, dostosowanych do możliwości urządzeń mobile.
  • E-mail marketing

    E-mail marketing jest jedną z popularniejszych form przynoszących zarówno realny wzrost sprzedaży, ale również może stanowić niezwykle efektywne narzędzie do kształtowania wizerunku. E-mail często stanowi pierwszy kontakt z potencjalnym klientem, który wówczas podejmuje decyzję o zaangażowaniu się w kontakt z marką.

    Marketing e-mailowy dzięki kompleksowej analizie aktywności i potrzeb odbiorców wymiernie wspiera działania wizerunkowe, pozwala także na pełny wgląd w efektywność przeprowadzanych działań. E-mail marketing jako sposób na dotarcie do odbiorcy można dodatkowo łączyć z możliwościami jakie dają social media. Pozwala to na dodatkowy wzrost efektywności dotarcia newsletterów.

  • Firma na Facebooku

    Facebook jest obecnie obok strony internetowej jednym z podstawowych narzędzi wizerunkowych. Facebook stanowi platformę komunikacyjną pomiędzy marką lub firmą a jej fanami (potencjalnymi lub obecnymi użytkownikami). Serwis społecznościowy, jakim jest Facebook, oferuje firmom specjalne strony, tzw. fan pages (często zwane także like pages), na których w ramach publikowanych treści mogą pojawiać się zdjęcia, filmy (własne lub streamowane z serwisów video), a także opisy produktów i usług.

    Profesjonalnie stworzone strony na Facebooku zawierają tzw. landing page, czyli stronę powitalną. Facebook umożliwia dialog - użytkownicy mają możliwość polubienia, skomentowania lub udostępnienia innym, treści zawartych na fan page firmy. Dzięki Facebookowi, firmy mogą także przeprowadzać różnego rodzaju akcje promocyjne, konkursy i inne działania, mające na celu wzmocnienie relacji lub wizerunku.

    Facebook dla firm coraz częściej staje się głównym kanałem komunikacji w social mediach. Standardem jest także połączenie strony-wizytówki firmy z serwisem. Tak, by klient miał możliwość kompleksowego kontaktu z marką.
  • Marketing społecznościowy

    Marketing społecznościowy jest ogółem działań promujących markę w mediach społecznościowych. Poprzez marketing w social mediach rozumie się integrację strony z mediami społecznościowymi, współpracę z blogami i serwisami społecznościowym w tym stworzenie kont i stron firmowych w serwisach typu: Facebook, Google+, Twitter, Blip, NK, YouTube itp.

    Promocję w social media można także realizować poprzez wymianę linków oraz zaimplementowane wtyczki do strony firmowej. Marketing na Facebooku można realizować za pomocą specjalnych aplikacji konkursowych i wizerunkowych. Stworzenie i animacja oficjalnego fan page jako działanie wizerunkowe może mieć także wymiar sprzedażowy.

    Marketing społecznościowym pozwala nawiązanie głębokiej relacji marki z klientem. Media społecznościowe pozwalają na wprowadzenie dialogu, gdzie marka może dostać błyskawiczna informację zwrotną na temat swoich działań.
  • Marketing wirusowy

    Znany także jako reklama wirusowa lub viral marketing. W założeniu marketingu wirusowego treść przekazu rozprzestrzenia się bez naszego udziału, który wówczas ogranicza się do zainicjowania przekazu. Odbiorcy sami polecają sobie treść, ponieważ uważają ją za interesującą. W ten sposób tworzą rozbudowaną sieć, a przekaz dociera do dużej liczby osób.

    W marketingu wirusowym najlepiej sprawdzają się zabawne lub intrygujące zdjęcia i filmy, które są stylizowane na amatorskie produkcje. Internauci rozsyłają go między sobą za pomocą poczty, serwisów społecznościowych czy komunikatorów. Na zasadzie marketingu wirusowego działa np. plotka lub miejska legenda, a także parodie reklam viralowych, które dodatkowo podnoszą popularność pierwotnego filmu. Reklama wirusowa nie wymaga wysokich nakładów na zapoczątkowanie akcji kluczem jest porywająca idea), ponadto przy dobrej konstrukcji komunikatu, rozprzestrzenia się on bardzo szybko i dociera do szerokiej populacji. Skuteczne przekazu reklamowe zakorzeniają zwroty w języku i budują głęboką świadomość marki.
  • Marketing szeptany

    Marketing szeptany, zwany także WoMM (Word of Mouth Marketing) bądź buzz marketing. Jego zadaniem jest przekazanie istotnej informacji o produkcie lub usłudze przez „spontaniczne” mówienie lub pisanie o nim. W internecie WoMM może być utożsamiany z marketingiem wirusowym, który de facto jest częścią buzz marketingu. Marketing szeptany najczęściej realizowany jest na kilka sposobów: brand blogging (blogi firmowe, które dodatkowo uczestniczą w „życiu” blogosfery), community marketing (wspieranie lub tworzenie społeczności, które są skupione wokół marki), product seeding i trendsetting (przekazywanie osobom opiniotwórczym, np. blogerom, produktu lub udostępnianie usługi, gdzie osoby te opowiadają, opiniują i zachęcają do skorzystania z oferty danej firmy).

    Marketing szeptany obecnie przeżywa swój rozkwit w związku z serwisami społecznościowym i blogosferą, która często jest chętna na spontaniczne zaangażowanie się w „testowanie” marki. Marketing szeptany może być realizowany poprzez grupę ludzi niezależnych od marki lub też specjalnie wynajętą grupę osób.
  • Aplikacje/Gry

    Aplikacje lub gry w serwisach społecznościowych dostarczają atrakcyjnych treści i rozrywki użytkownikom. Ponadto budują wizerunek marki, zachęcają fanów do interakcji z nią oraz budują  zaangażowanie i utrwalają relacje. Działania dodatkowe prowadzone na fan page marek mają obok przekazu reklamowego budować zaufanie, poprzez dialog i wsłuchanie się w potrzeby użytkowników. Serwisy społecznościowe obfitują w różnego rodzaju gry i aplikacje, jednak tylko najbardziej angażujące i pomysłowe cieszą się popularnością.

    Facebook obok komunikacji z fanami umożliwia tworzenie i korzystanie ze specjalnie tworzonych aplikacji na tę platformę. Aplikacje na Facebooku mogą mieć charakter rozrywkowy, wizerunkowy lub sprzedażowy. Facebook umożliwia podłączenie aplikacji w formie konkursów, quizów, testów czy gier. Konkursy i im podobne, cała ich obsługa, powinna odbywać się  poprzez specjalnie stworzone do tego aplikacje. Mogą  one promować daną markę lub firmę lub stanowić element konkretnej kampanii.
  • Inbound Marketing

    Działania marketingowe polegające na przykuciu uwagi odbiorcy. Metoda ta polega na działaniach w Internecie, których celem jest „zostanie znalezionym” przez potencjalnych klientów. Głównymi obszarami Inbound Marketingu są blogi, media społecznościowe, marketing w wyszukiwarkach, content publishing.

    Aby Inbound Marketing był skuteczny wymaga on umiejętności działania w następujących obszarach:
    • Analiza zapytań klientów
    • Badanie i definiowanie procesów zakupowych w sieci
    • Analiza efektu ROPO
    • Ocena potencjału słów i fraz kluczowych
    • Budowanie treści pod kątem działań SEO
    • Promocja treści oraz skłanianie internautów do dzielenia się „contentem”
    • Budowanie synergii contentu z działaniami SEO

    Aby skutecznie realizować działania z zakresu Inbound Marketingu, musimy wiedzieć, czego szukają klienci przed zakupem i potrafić opublikować informacje w ten sposób, by odbiorcy sami do nich dotarli. Pożądanym efektem jest konwersja potencjalnych klientów, którzy docierają do tworzonych przez nas treści, na osoby, które dokonają realnych zakupów.