imaginepr.pl

Inbound Marketing

Działania marketingowe polegające na przykuciu uwagi odbiorcy. Metoda ta polega na działaniach w Internecie, których celem jest „zostanie znalezionym” przez potencjalnych klientów. Głównymi obszarami Inbound Marketingu są blogi, media społecznościowe, marketing w wyszukiwarkach, content publishing.

Aby Inbound Marketing był skuteczny wymaga on umiejętności działania w następujących obszarach:
  • Analiza zapytań klientów
  • Badanie i definiowanie procesów zakupowych w sieci
  • Analiza efektu ROPO
  • Ocena potencjału słów i fraz kluczowych
  • Budowanie treści pod kątem działań SEO
  • Promocja treści oraz skłanianie internautów do dzielenia się „contentem”
  • Budowanie synergii contentu z działaniami SEO

Aby skutecznie realizować działania z zakresu Inbound Marketingu, musimy wiedzieć, czego szukają klienci przed zakupem i potrafić opublikować informacje w ten sposób, by odbiorcy sami do nich dotarli. Pożądanym efektem jest konwersja potencjalnych klientów, którzy docierają do tworzonych przez nas treści, na osoby, które dokonają realnych zakupów.